Gezamenlijk op het terras van de Raatskelder maken we daar de afsluiting mee, nadat het nieuwe motto bekend is gemaakt, nemen de leden afscheid van elkaar.
Voor een klein groepje houdt dat in dat ze de andere dag allerlei poppen op moeten halen bij de cafés. Twee weken na Carnaval hebben we een evaluatie, en brainstormen we over het nieuwe ontwerp. Vanaf die tijd gaan we 1 keer per week naar de loods om onderhoud te plegen, en het afbreken van de wagen. Rond Juni zijn we zover dat alles gereed staat, voor het komende seizoen en staat een welverdiende vakantie voor de deur.
Vanaf September beginnen we met het bouwen van de nieuwe wagen. We beginnen met 1 avond per week. Deze wordt al gauw gevolgd door twee avonden per week. Zo rond December komt daar de zondag bij. Waarbij gezamenlijk maaltijd wordt genuttigd. Naargelang de datum van de optocht nadert wordt de frequentie van het bouwen opgevoerd. De laatste weken zijn we dagelijks in de loods te vinden.
Je moet helemaal maf zijn van bouwen want het brengt de nodige spanning met zich mee. Je staat onder druk om op tijd klaar te zijn en bent veel weg. De laatste dag zit ook iedereen er doorheen. In feite moet het dan nog beginnen. Op de zaterdag dat de optocht wordt verreden staan we rond 8.00uur bij de loods en treffen we de laatste voorbereidingen. Voor 10.00 uur vertrekken we naar het station, nadat de optocht is verreden moet alles weer terug naar de loods en zijn we rond 18.30 uur klaar. De andere dag moeten we weer rond 8.00uur present zijn om in Essen te gaan rijden. Mits we op tijd terug zijn gaan we gezamenlijk eten. Maandagochtend kunnen we uitslapen maar we moeten ervoor zorgen dat we om 13.00 uur op de markt staan voor de leutmarkt. s’Avonds is traditioneel de uitgaansavond van de club. Dinsdagochtend is het echter weer vroeg uit te veren om op tijd te zijn voor de optocht in Wouw. Waarbij de dag wordt afgesloten op het terras van de Raatskelder.